Zatravňovací dlaždice Geopave PROFI umožňují spojení silničních komunikací se zahradou nebo příjezdovou cestou a zpevnění silně zatěžované plochy nebo svažitého terénu. K dostání v barvách černá a zelená (khaki). Zelená barva v kombinaci s trávníkem působí harmonicky a nenarušuje vegetační vzhled zpevněné plochy.
Vegetační dlažba odolá zatížení až 400 t/m². Při zatěžovacím testu jsme položili zatravňováky na polní cestu a opakovaně po nich přejížděli osobním automobilem a lehkým traktorem. V obou případech zůstal tvar dlaždic bez změn, které by měly dopad na jejich funkčnost.
Vegetační dlažba udržuje estetický vzhled krajiny. Oproti betonovým tvárnicím má vyšší míru zatravnění (více než 80 %). Propouští vodu a vzduch do půdy, neomezují růst zeleně a po zatravnění splynou s okolní vegetací.
Tvar vegetační dlažby umožňuje snadnou a rychlou instalaci, kterou zvládnete svépomocí. Dlaždice se navzájem spojují na stranách pomocí 8 čepů. Každá tvárnice má ve spodní části stabilizační kotevní čepy (výška 25 mm), které jsou zatlačeny do podloží a brání vodorovným posunům dlažby.
Plastové zatravňovací dlaždice můžete naplnit zeminou s travním osivem, pískem nebo štěrkem, až do frakce 20 mm (velikost buněk dlaždice je 60 mm). Při použití nevegetačního zásypu je nutné dlaždice mírně přesypat. Po pokládce vyžadují zatravňovací panely minimální výdaje na údržbu.
Máte obavu, že vám budou dlaždice v zimním období podkluzovat? Stačí je vyplnit dostatečným množstvím zeminy. Násyp musí dosahovat k vrchní straně dlaždice. Zeminu zhutněte, aby dlaždice nepodkluzovaly při chůzi nebo jízdě autem.
Zatravňovací tvárnice se vyrábí z odolného polyetylenu a polypropylenu, neobsahují těžké kovy. Materiál odolává UV záření, dešti, větru, mrazu, silniční soli, naftě i benzinu, a navíc je plně recyklovatelný. Nevylučuje škodlivé látky do okolní půdy.
Výrobek byl otestován společností TÜV SÜD podle DIN EN 1072:1985 (možno použít i na nouzové přístupové cesty). Teplotní odolnost: –50 až +90 °C.
Upozornění: Kus od kusu může mít mírně odlišný odstín zelené. Jedná se o typickou vlastnost recyklovaných výrobků a nemá vliv na kvalitu výrobku.
Zatravňovací dlažba není ideální na místech, kde se běžně pohybuje vozíčkáři.
K čemu slouží zatravňovací dlaždice?
Výhody zatravňovacích dlaždic při zpevňování příjezdové cesty
Pokládka zatravňovací dlažby krok za krokem [Foto + Video]
Technické parametry zatravňovacích dlaždic Geopave PROFI
PARAMETR | HODNOTA |
Materiál | plast (polypropylen, polyetylen) |
Efektní rozměr dlaždic | 49,3×49,3 cm |
Průměrný počet dlaždic na m² | 4,4 kusů |
Rozměr buněk | cca 60 mm |
Výška dlaždic (bez výšky čepů) | 40 nebo 50 mm |
Výška kotevních čepů | 25 mm |
Nosnost | až 400 t/m² |
Barva | černá nebo zelená (khaki) |
Využití produktu | zpevnění ploch |
Složení | PE/PP |
Barva | černá nebo zelená (khaki) |
Typ balení | kus |
Náš profesionální personál Vám pomůže s výběrem a vysvětlí všechny způsoby a postupy použití nabízených výrobků.
Dobrý den, ráda bych se zeptala zda je možné použít zatravňovací dlaždice na betonový podklad. Rádi bychom zarovnali starou betonovou cestu sterkem, na něj pak dali dlaždice zasypané hlínou. Je takový postup správný? Díky Zvěřinová.
Dobrý den, možné to je. Jen pamatujte na to, že pokud chcete plochu zatravňovat, tak musí být vrstva zeminy mnohem vyšší, než je výška dlaždic, protože jinak v uvedeném případě bude tráva vysychat. I tak bych zatravňování nad betonovým povrchem nedoporučoval – trávě se v takových podmínkách nebude dařit. Pokud budou dlaždice zasypány štěrkem, je to bez problému. S pozdravem Martin Rameš
Dobrý den, máme zájem zhotovit chodník např. ze zatravňovacích dlaždic GEOmall. Tyto předpokládáme vyplnit štěrkem. Jde o travnatý prostor v blízkosti požární nádrže a předpokládá se, že přes chodník přejede občas požární automobil, což je třeba 6 t na nápravu. A tady se ptám jestli je to vůbec možné. Děkuji. Hladík
Dobrý den pane Hladíku,
asi to bude možné, ale v reálu jsem je takto zatížené neviděl. Nosnost zasypaných dlaždic dle výrobce je od 160 (varianta 2,5 t) do 240 t/m2 (varianta 3,5 t). Zkoušeli jsme je nezasypané přejíždět lesním traktorem a vydržely to. Než by jste realizovali větší plochu, bylo by asi dobré to vyzkoušet „nanečisto“. S pozdravem Martin rameš
Dobrý den,
Zamýšlíme položit 1 metr širokou zatravněnou cestu do svahu , který má sklon zpočátku 20° výše pak kolem 15° v celkové délce asi 30 m- 40 metrů. Předpokládám tedy koupi 160 ks dlaždic do 2,5 tuny ( zelené) , Cesta bude sloužit k chůzi a také pro malý pásový dumper , který plně naložený může vážit maximálně 450 kg. Můžete mi sdělit zda musíme dlaždice kotvit do svahu kotevními tyčemi a v jakých rozestupech. Je možné dlaždice položit na zhutněný terén - zeminu - nebo je nutné štěrkové podloží s geotextilií? A poslední dotaz - máte kratší koteví tyče než jen 80 cm ( ty do našeho skalního terénu většinou nedostanu.) Děkuji za odpověď S pozdravem . R.Lázníček
Dobrý den,
ten sklon už není malý. Nejsem si úplně jistý, že v tomto případě (zatížení dumprem) jen kotvení dlaždic do zeminy pomůže + problém s vodou při velkých deštích.
Bylo by vhodné kvůli vodě vytvořit alespoň nějaký „kufr“, tedy vykopat cestu do hloubky alespoň 20 cm, zhutnit hlínu, položit separační geotextilii (např. https://www.geomall.cz/zahradni-sortiment/agrotextilie/geotextilie) - je jedno zda tkanou nebo netkanou. Položit 15 cm štěrku frakce 16-32 mm, zhutnit, položit dlaždice (kotevní tyče pro tento případ nemáme, zkuste si je vyrobit např. z rotorů) a zasypat je štěrkem frakce 4-8 mm a lehce přehutnit. Nevím, v jakém terénu by cesta byla, ale měla by být mírně skloněná i ve směru vrstevnic tak, aby nesloužila jako „koryto“ pro vodu a voda mohla odtékat u do boku od cesty…
S pozdravem Martin Rameš
Dobrý den.
Prosím poraďte mi prosím s výběrem plastových zatravňovacích tvárnic pro parkoviště u rodinného domu. Jaká skladba vrstev pod zatravňovačky má být a jaká záruka na plastové zatravňovací tvárnice je poskytována. Děkuji. S pozdravem Richard B.
Dobrý den,
plastové zatravňovací dlaždice zvládnou dle typu plošné zatížení 160 nebo 240 t/m2. V případě hmotnosti vozidla je to do 2,5 t nebo do 3,5 t. Typická skladba vypadá takto:
Záruka je standardně 2 roky při běžném používání (tedy např. pokud na dlažbu nevjíždí těžká nákladní vozidla). V praxi vydrží mnohem déle, máme realizace kdy se bez problémů zatěžují denně po mnoho let (např. na parkovištích psobních aut).
S pozdravem Martin Rameš