Omezení expedic od dodavatele Egibi kvůli povodni na Krnovsku. Do odvolání dojde ke zdržení objednávek půdních schodů, podlah, stěnových panelů, rolet. A to jak současných, tak i nových. Děkujeme za pochopení.
Zatravňovací tvárnice se využívají pro zpevnění a zatravnění příjezdových cest (ke garáži nebo k domu), automobilových stání a chodníků na zahradě nebo ve veřejných parcích. Po zatravnění se skryjí pod vegetací a nenarušují estetický dojem z venkovních prostor.
Zatravňovací dlažba nachází využití také na veřejných prostranstvích (při zpevňování svahů, golfových hřišť, výstavních ploch apod.). Často se užívají také při zpevňování podloží v ohradách pro koně (padoky). Tvárnice lze použít jako dočasné komunikace na stavbě nebo v průmyslových provozech.
Vegetační dlažba je vyrobena z vysokohutnostního polyetylenu (HDPE), který odolává UV záření, větru i dešti. Nepoškodí je ani nafta, benzín nebo silniční soli. Plastová dlažba je 100% recyklovatelná a šetrná k životnímu prostředí.
1. Plastové zatravňovací dlaždice udržují vegetační vzhled
krajiny – oproti betonovým tvárnicím umožňují až o 80 %
větší zatravnění plochy. Zabraňují vysychání a erozi půdy a udržují
přirozený koloběh vody.
2. Vegetační tvárnice zabraňují poškození trávníku
– dlaždice propouští do půdy vzduch a vodu. Zároveň zamezuje
pošlapání trávy, čímž prodlužuje její životnost.
3. Zatravňovací dlažbou můžete zpevnit různé druhy povrchů
– plastové tvárnice jsou vhodné i do mírnějších svahů (sklon
cca 10°). Po zpevněné ploše můžete přejíždět automobilem.
4. Pokládku zatravňovacích tvárnic zvládnete svépomocí
– při pokládce dlaždic si vystačíte s běžným nářadím.
Tvárnice mají ve spodní části stabilizační kotevní čepy, které po
zatlačení brání vodorovným posunům dlažby. Dlažba vyžaduje minimální
nároky na údržbu.
5. Plastové dlaždice nepodkluzují na mokrém povrchu –
stačí je vyplnit dostatečným množstvím zeminy až k horní straně
tvárnice. Jestliže zeminu zhutníte, nebudou pod pneumatikami při dešti
podkluzovat. Při využití nevegetačního zásypu je potřeba dlaždice
mírně přesypat.
Pokládku provádějte na vyrovnávací vrstvu tak, že začnete vždy u nejnižšího místa a postupně směřujete k nejvyššímu. Pokud byste i přes dřívější vyrovnání povrchu potřebovali nějakou část terénu dorovnat, použijte hlinitý písek nebo vhodnou směs jemné drtě a písku.
Jakmile celou zamýšlenou plochu pokryjete zatravňovacími tvárnicemi, velmi pečlivě si zkontrolujte stabilitu jednotlivých dlaždic. Ty se totiž nesmí hýbat ani prohýbat. Ignorování této skutečnosti může ve výjimečných případech při větším zatížení zapříčinit prasknutí tvárnic.
Zatravňovací dlažbu je možné vyplnit řadou materiálů. Chcete-li mít povrch zelený, použijte směs zeminy s vysokým podílem humusu, ve které jsou přidány travní semena. Prostor v tvárnicích můžete vyplnit i jemným štěrkem.
Nepřehlédněte: Schéma pokládky při použití vegetační dlažby Guttagarden najdete v galerii obrázků.
Video: Montážní návod na instalaci zatravňovacích tvárnic Guttagraden
Obecné vlastnosti | |
---|---|
Barva | Černá, Zelená |
Tvar | Čtverec |
Hmotnost [kg] | 1,3 |
Materiál | Plast |
Nosnost [t/m²] | 115 |
Počet na 1 m² [ks/m²] | 4 |
Dodavatel | Gutta |
Rozměry | |
Délka [cm] | 50 |
Šířka [cm] | 50 |
Výška [mm] | 38 |
Plocha [m²] | 0,25 |
Náš profesionální personál Vám pomůže s výběrem a vysvětlí všechny způsoby a postupy použití nabízených výrobků.
Potřebuji zhotovit odstavnou parkovací plochu pro jeřáby o nosnosti do 100 tun, přičemž váha těchto jeřábů je do 50 tun. Váha je rozložená na 3 nápravy.
Celková plocha by byla cca 350 m čtverečních.
Opravdu by při řádném podloží byla nosnost 125 tun/m.
Vidíte reálné, že by tuto dlažbu jeřáby nerozjezdily?
Frekvence používání 1x denně nájezd, 1x denně výjezd. Ccca 16 hodin parkování / den.
Děkuji za zprávu.
Dobrý den, i přes uvedenou hodnotu zatížení na webu (ta je jako limitní pro dočasné zatížení) bychom ji v situaci, kterou uvádíte, plastovou dlažbu nedoporučovali. To by dlouhodobě nevydržela. Dle parametrů, které popisujete, je řešením spíše plocha s betonovým krytem (popř. betonové panely).
S pozdravem Martin Rameš